Waarvoor gebruiken wij deze gegevens?
Wij gebruiken deze persoonsgegevens voor de volgende zaken:
- Om met u over uw huisdier te kunnen communiceren
- Om de medische gegevens van uw huisdier bij te kunnen houden, zodat we zo goed mogelijke zorg kunnen verlenen
- Om uw huisdier op te roepen met behulp van een oproepkaart voor de vaccinatie
- Om u een condoleance bericht te sturen in geval van overlijden van uw huisdier
- Om u een factuur te kunnen sturen
- Om na het plaatsen van een chip bij uw huisdier, deze te registreren in een databank voor identificatie en registratie van gezelschapsdieren. U kunt daarna zelf aangeven welke gegevens zichtbaar zijn.
- Om u een nieuwsbrief te sturen of om u op de hoogte te stellen van bepaalde acties
- Om informatie door te geven aan een collega dierenarts (spoeddienst of doorverwijzing naar een specialist)
Verstrekken van gegevens aan andere bedrijven/instellingen.
Wij geven uw persoonsgegevens niet aan andere bedrijven of instanties, behalve als dat nodig is om ons werk uit te kunnen voeren (bijvoorbeeld een doorverwijzing naar een specialist of het insturen naar een laboratorium) of als wij dat wettelijk verplicht (bijvoorbeeld in geval van een misdrijf aan de politie).
Nieuwsbrief
Wij sturen af en toe een nieuwbrief naar u als klant per e-mail om u op de hoogte te stellen van acties en nieuwtjes omtrent de praktijk. U kunt op ieder moment bezwaar maken tegen deze nieuwbrieven. Als u zich wilt afmelden voor de nieuwsbrief kunt u dat aangeven door een email te sturen met verzoek tot afmelden voor de nieuwsbrief.
Cookies
Op deze website wordt gebruik gemaakt van Cookies
Beveiliging
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij zorgen dat uw gegevens bij ons goed beveiligd zijn. We passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan.
Bewaartermijn
Als u zeven jaar of langer niet bij ons bent geweest, worden uw gegevens op ‘inactief’ gezet en zult u geen nieuwsbrieven of oproepen meer van ons ontvangen. U heeft het recht om uw gegevens te laten verwijderen, wij moeten alleen wel rekening houden met bepaalde wettelijke bewaartermijnen. Als u ons hierover iets wil vragen, kunt u contact met ons opnemen.
Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wanneer onze dienst wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen ook apart aan te kondigen.
Inzage, wijzigen en verwijderen van uw gegevens
Als u vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van u hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder.
U hebt de volgende rechten:
- uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen
- inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben
- het laten corrigeren van fouten
- het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens
- intrekken van toestemming
- bezwaar maken tegen een bepaald gebruik
Let op dat u altijd duidelijk aangeeft wie u bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.
Klacht indienen
Als u vindt dat wij u met betrekking tot het gebruiken van uw persoonsgegevens niet op de juiste manier helpen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.